Soalan Bocor Bahasa Melayu SPM 2010.

Setiap tahun ada soalan bocor..takpun cover cakap soalan spot.Haha..aku ingat lagi tahun lepas, waktu jawab periksa SPM..Kitorang satu batch kumpul kat bilik study dan masing bawak keluar handphone, apa lagi.. semua text kawan-kawan kat kampung mintak soalan spot SPM. Apabila dah kumpul banyak-banyak..kitorang ambik mana yang banyak orang spot. Soalan-soalan panas tu kitorang tekankan dan buat kelas malam. Memang berbaloi la sebab kitorang sume dapat gred A dalam subjek tu. Tapi tu untuk subjek bahasa la..sebab kitorang tak tekankan subjek tu sebelum ni.

Jadi bagaimana dengan tahun 2010? Aku ada juga dengar cerita pasal kertas  SPM Bahasa Melayu 2010 ni.

haa..Aku dengar Kertas SPM Bahasa Melayu selasa depan, 23 November 2010. Itu je..mana ada bocor, Aku pun tak kisah pasal SPM ni, orang dah masuk Universiti.. mana kisah pasal hal-hal sekolah ni.Adik pun takde, aku anak bongsu. Tapi kalau korang nak tip-tip untuk akhir peperiksaan..aku boleh bagi.

Tip-tip belajar last minute (saat-saat akhir)
  1. Belajar rajin-rajin dari awal tahun.
  2. Kurangkan main game.
  3. Kurangkan Texting dengan kawan-kawan
  4. Jangan main facebook
  5. Jangan belajar last minute (hahahaha)
  6. Banyakkan berdoa kepada tuhan.(Kalau korang atheist tu mintak tolong ngan diri sendiri la.

haha..lain kali belajar rajin-rajin.mana ada hidup senang camtu je.mesti la berusaha sikit.
Sijil Pelajaran Malaysia 2010.Haha lawak sungguh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...