JustForex

MRT Tahun Depan

PM Mahu Projek MRT Dilaksana Julai Tahun Depan
PUTRAJAYA: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mahu projek Transit Aliran Massa (MRT) di bawah Greater KL dilaksanakan menjelang Julai tahun depan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Idris Jala.
Beliau berkata laporan teknikal mengenai projek itu, termasuk laluannya, telah selesai dan akan dibentangkan kepada Majlis Ekonomi Negara serta Kabinet untuk diteliti dan dimuktamadkan pada bulan ini.

bla bla bla....

Beliau berkata salah satu lokasi yang akan dihubungkan dengan MRT ialah kawasan Kampung Baru yang merupakan salah satu fokus dalam Greater KL dan sistem MRT yang bakal dibina itu akan diintegrasikan dengan sistem pengangkutan sedia ada yang lain.

Katanya rancangan Greater KL turut merangkumi langkah "menghidupkan" semulasungai-sungai di Lembah Klang yang tercemar serta usaha menghijaukan Kuala Lumpur dengan menanam 30,000 pokok pada tahun depan. - BERNAMA
petikan diambil dari mstar online

waaa..best tu sekarang kita ada sistem LRT aliran ampang, aliran kelana jaya, Monorail, komuter, erl, etc etc. satu KL aku boleh jalan dah sebab aku naik Train je kalau jalan2 pegi KL.

Jadi apa beza LRT dan MRT.
LRT tu Light Railway Transit dan MRT tu Mass Railway Transit. hurm..beza nama je ke?

MRT dari Thailand
MRT dari Singapura

INI LRT Putra(rapidKL aliran Kelana Jaya)
Kalau Perbezaan dari gambar aku boleh nampak MRT lagi lebar dari LRT, tapi peduli apa, asal dia linkung satu KL kira OK la. senang nak pergi mana-mana, nak tunggu bas lama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...